Höst i London

Posted by: Linda / Category:

Fredag 29 Oktober. Hösten är här och i helgen är det Halloween. Erik mest jobbar och jobbar, och när han inte jobbar så pluggar han för att hålla sig uppdaterad inför nya jobbet som börjar på måndag! Själv har jag någon vecka av arbetslöshet pga försenade projekt, så jag har mest ägnat mig åt höstpromenader i stans alla parker. Förra helgen var jag och en vän i Greenwich Park. Där fann vi The Royal Observatory, där Nollmeridianen ligger, och det är därifrån vi räknar tiden (GMT - Greenwich Mean Time). Greenwich Park är min favoritpark hittills. Den var riktigt stor, och med en fantastisk utsikt! Förhoppningsvis kan jag visa den för er när ni hälsar på någon gång, men tills dess får ni nöja er med lite bilder.






I måndags tog jag en promenad i de lokala parkerna, först Highbury Fields, som ligger ca 5 minuter härifrån, och sedan gick jag till Finsbury Park, vilket är ca 40min bort. Den parken är den största vi har i närheten, och den var fantastiskt fin. Solen sken och ekorrarna sprang överallt. Jag hittade en sällskaplig som jag kunde mata med kastanjer, vilket var hur mysigt som helst. Ni får lite bilder från den promenaden också som avslut. Jag hoppas ni får en mysig all helgona där hemma! När Erik har lite mer ledig tid ska jag påminna honom om att skriva här också.

// Linda





1 kommentarer:

  1. Anonymous Says:

    Ser underbart ut vännen. =) Du får visa mig när jag kommer dit fast då kanske det är snö men det är också mysigt.

    Stor kram till dig tjejen.

    / Ann-Sofie

Post a Comment