Erik har börjat jobba :)

Posted by: Erik / Category: , ,

Sådär, idag är det dags för andra passet på nya jobbet - första passet gjorde jag i söndags - 11 lättsamma timmar som bartender på gastropuben The Green, som man kan titta på här:
www.thegreenec1.co.uk
Eller här:

View Larger Map

Det är rätt enkelt att "bartenda" här i London - man dricker inte drinkar och så här - bara lager, ale och grogg, typ. Mycket 50/50 öl/citronsoda går det i och för sig - men det är ju inte så jäkla svårt att blanda, haha. 
Enda problemet nu är att lära sig bära tallrikar - stekheta och fullastade med såskoppar och tung mat - mina fingrar är inte riktigt med på noterna än - särskilt inte eftersom vi har två trappor upp för att hämta maten :)

Klent betalt i grundlön, men med dricks och serveringsavgifter ska det nog gå runt ett tag - särskilt om man får jobba mer än 3-4 dagar i veckan (12h-pass gör att man kommer upp i sina timmar rätt fort), så det ska jag försöka ordna om någon vecka, när jag lärt mig hur allt fungerar.

I övriga nyheter så satt jag och Linda förra veckan på en sen fredagsbuss på väg hem efter en liten krogrunda, då en fransk äldre herre klev på och bad kvinnan tvärs över gången från oss att ge plats åt honom. Han pratade med henne länge och väl om hur roligt London var och alla andra städer han varit i - det visade sig att hon hade varit i minst lika många länder som honom, eftersom hon jobbade som rekryterare för Google. 
Lite senare klev herren av, och jag passade på att fråga kvinnan om hennes arbete på Google, vilket resulterade i att hon gav mig sin emailaddress, och hon har nu tagit hand om min CV och ska vifta den framför rätt näsor på Google, så med lite tur kanske man hamnar på intervju där någon gång framöver. Liten är världen :-)

Ända sedan vi kom hit till London har jag hållit utkik efter korpar, eftersom jag bara sett dem på bild och man "vet" ju att London kryllar av dem. Inte en endaste en har vi hittat sedan vi kom hit (vi har inte varit vid Tower of London än, där de håller sig med vingklippta korpar, så att de inte ska flyga iväg, eftersom legenden säger att om korparna lämnar det tornet, faller London), förräns i lördags - och var annars hittar man korpar om inte på den vackraste kyrkogården vi någonsin sett:



Bromptons Cemetary snubblade vi på efter att ha varit på ett Film- och Seriekonvent på lördagen, där vi kunde träffa på mängder av kändisar - vi kommer lägga upp massvis med bilder från konvent och kyrkogård senare. 

Ha det så bra alla läsare! =)
//Erik


2 kommentarer:

  1. Unknown Says:

    Hej,låter som en utmaning med trappor o varma tallrikar, men himla tur att det kommer in lite pengar.Skulle vara kul att se dej på jobbet där.Vilken konstig blandning med öl o citronsoda, vad kallas en sån drink?
    mamma mia

  1. Jenny Says:

    Så himla skoj att det går så bra för er. Uppdatera när Google har hört av sig - för det måste de ju göra! ;o) /Jenny B i ett stekhett Göteborg

Post a Comment