Högsommar i London

Posted by: Linda / Category: , ,

Om två dagar har vi varit här i en hel månad, och sommaren är varm som aldrig förr. Det har inte hänt så jättemycket här den sista tiden, för i väntan på inkomst så måste vi ligga lågt med utgifterna. Därför det har blivit mycket fördrivande på hemmaplan änsålänge. Idag fick vi dock goda nyheter! Den här veckan har jag haft två intervjuer. Först en på Game i måndags, dock endast för en deltidstjänst, så efter lite räknande kom vi fram till att jag inte har råd att jobba mindre än heltid. Det kändes lite si och så att eventuellt förbereda sig på att tacka nej till ett jobb, men idag kom lättnaden. Jag var på intervju för Babel Media, ett företag som jobbar med bl a kvalitet, ljud och översättningar till spel. Jag fick genom ett bemanningsföretag göra ett språktest för att se om jag var kvalificerad att jobba åt dem som speltestare med språkinriktning. Jag klarade testet, och fick beskedet om att jag snart ska få påbörja min träning på företaget! Jag kommer alltså få spela tv-spel hela dagarna och leta efter språkliga fel i de svenska översättningarna! Det här är ju faktiskt något av ett drömjobb så nu är det bara att hoppas på att träningen går problemfritt så att jag kan få börja jobba snart!

Jag kommer att jobba i Brighton i så fall, så det blir till att pendla. Det gör mig ingenting, för det vore bara mysigt att få se den Engelska landsbygden och till och med kusten, då Brighton är en hamnstad. Det tar bara en timme dit med tåg, så det ska inte bli några större problem. Dessutom står företaget för resekostnaderna! Utöver det så är det en helt schysst lön, eftersom jag från början räknat med att jobba för minimilön, och jag får fyra veckors betald semester, något jag aldrig haft förr. Jag har ju faktiskt aldrig haft ett heltidsjobb alls förut!

Erik har haft lite mer otur med sitt jobbsökande. Det har varit lite för få annonser inom IT branschen, och det enda företaget som ringt visade sig vara "scammers", som var ute efter att sälja saker och lura av folk pengar. Han kommer istället att söka jobb på caféer och liknande nu (så kan han fortsätta söka IT jobb sen), eftersom han ändå har bra meriter inom den branschen. Med lite tur uppdaterar han här snart och skriver att han fått jobb han också!

Annars har vi det bra. Midsommar var trevligt, med hundratals svenskar och även britter i Hyde Park. Vi träffade lite nytt kul folk dessutom så det gjorde det hela bättre.

Saknar familjen hemma, men hösten är nog här snart.
Glad sommar allihop!

// Linda


6 kommentarer:

  1. Unknown Says:

    grattis till det jättefina jobbet,hoppas att allt klaffar nu.Erik får säkert nåt snart också.Här har vi haft en underbart varm o härlig dag och har suttit ute ända tills nu med några grannar.Kram från Mia o Ulf

  1. wilykit Says:

    Grattis Linda! Hoppas träningen går skit bra (klart den gör) och att du kommer trivas på jobbet! Kul att det går så bra för dig, och hoppas Erik hittar något snart också. Brukar ju annars sitta uppe 1000 lappar på butiker i Camden att de söker personal, deras refferens brukar väl vara att du ska ha svarta kläder när du jobbar mer eller mindre... :P

  1. Linda Says:

    Tack så mycket! Alla tre! :)

    Härligt att ni har det varmt och sommrigt i Sverige också!

    Har faktiskt inte sett lappar i Camden, vet inte om jag ser dåligt eller om det är lite jobbtorka även där för tillfället. :P Ska hålla utkik nästa gång.

  1. Tuve Says:

    Pojken kommer snart få jobb han med <3

  1. Pearldrop Says:

    Grattis Linda! Vad kul att du fått ett jobb som passar dig så bra :)

    Lycka till, till Erik!

  1. Anonymous Says:

    Haha vaddå, har jag fördomar menar du? ;) Hehe.
    Panoroma activity tror jag filmen hette, jag blev grinig redan fem minuter in i filmen för rollkarakätrerna var så dumma i huvudet. :P

    Saknar dig också. <3
    /Annso

Post a Comment